小生 / 演員

月曆男郎 陳豪

 

月 曆 男 郎 陳 豪

陳 豪 將 有 份 出 現 在 二 ○ ○ 三 年 無 的 官 方 月 曆 上 , 據 說 , 那 是 代 表 受 力 捧 的 探 熱 針 。
數 是 這 樣 計 的 , 一 個 月 曆 十 二 頁 , 每 頁 二 至 三 個 藝 員 去 拍 , 廿 幾 卅 人 , 說 少 不 少 , 比 起 電 視 工 廠 芸 芸 捧 過 不 成 或 根 本 未 捧 過 的 工 友 們 , 怎 說 都 彌 足 珍 貴 。 何 況 他 不 同 薛 家 燕 , 不 同 古 天 樂 , 甚 至 不 同 馬 浚 偉 — — 陳 豪 到 現 在 仍 未 當 過 重 頭 劇 第 一 主 角 。 其 他 人 榜 上 有 名 是 錦 上 添 花 ; 在 他 , 「 是 機 會 來 了 。 」 陳 豪 躊 躇 滿 志 又 得 保 持 謙 虛 的 說 。

話 分 兩 頭 , 他 還 真 有 點 像 外 國 的 calander girl , 雖 然 男 女 有 別 , 但 賣 點 一 樣 高 大 健 美 、 侵 略 性 , 最 重 要 勝 在 有 種 不 太 熟 悉 的 新 鮮 感 — — 這 個 嘛 , 從 九 四 年 入 行 第 一 套 電 影 《 晚 九 朝 五 》 到 這 一 兩 年 拍 了 電 視 劇 《 妙 手 仁 心 II 》 和 《 洛 神 》 , 才 漸 漸 成 為 廣 大 師 奶 得 出 名 字 的 新 人 甜 心 , 歷 久 彌 新 , 不 知 好 事 壞 事 。
三 十 一 歲 的 陳 豪 說 : 「 月 曆 , 一 個 月 便 揭 過 了 。 」 不 過 , 如 果 將 人 生 分 為 十 二 等 分 , 有 十 二 分 一 時 間 輪 到 你 擔 正 , 夫 復 何 求 呢 ? 種 種 跡 象 顯 示 , 陳 豪 剛 揭 開 了 這 一 頁 , 而 且 , 一 同 做 月 曆 主 角 的 是 緋 聞 女 友 郭 羨 妮 , 娛 樂 無 窮 。

這 天 , 陪 襯 陳 豪 影 相 的 女 model 鄉 音 未 改 , 來 自 上 海 的 , 也 夠 老 實 , 知 道 陳 豪 行 天 橋 出 身 , 劈 頭 便 問 : 「 做 模 特 兒 搵 唔 搵 到 錢 ? 」 陳 豪 苦 笑 說 : 「 諗 都 唔 好 諗 。 」
是 , 機 會 出 現 了 — — 其 實 一 早 出 現 過 。
小 時 候 最 想 做 設 計 , 但 在 澳 洲 還 是 讀 最 大 路 的 account ( 會 計 ) 。 放 假 回 香 港 , 有 人 找 我 做 model , 不 能 否 認 天 賦 我 的 身 形 可 以 吃 這 行 飯 , 但 那 時 主 要 追 求 搵 快 錢 , 根 本 不 理 做 的 是 什 麼 , 只 看 俾 我 幾 多 錢 , 書 也 不 讀 下 去 了 。
出 發 點 不 是 想 做 得 好 , 便 很 難 做 得 好 , 結 果 仍 是 搵 不 到 錢 。 工 作 不 停 接 , 其 實 心 根 本 不 在 工 作 。
女 model 可 能 好 些 ; 男 model , 一 般 都 自 卑 , 明 明 知 道 職 業 生 命 不 會 長 久 , 明 明 知 道 自 己 得 個 殼 , 行 出 來 卻 要 充 滿 自 信 , 這 才 叫 自 卑 。
一 班 人 嘻 嘻 哈 哈 , 錢 又 賺 來 容 易 , 但 每 次 行 完 天 橋 很 落 寞 , 好 像 發 完 一 場 夢 , 那 些 靚 衫 、 那 種 自 信 , 都 不 真 正 屬 於 你 。
拍 戲 至 少 有 個 成 績 留 下 來 , 做 得 好 不 好 , 總 比 較 多 人 知 。
我 算 好 彩 , 第 一 套 電 影 《 晚 九 朝 五 》 已 擔 重 戲 。 一 班 演 員 都 是 新 人 , 有 後 來 一 飛 飛 到 上 天 的 陳 小 春 , 有 條 件 很 好 但 始 終 不 太 如 意 的 周 嘉 玲 , 也 有 我 這 種 要 慢 慢 來 的 。
不 是 不 感 激 《 晚 九 朝 五 》 , 但 拍 完 睇 番 , 原 來 到 底 無 法 接 受 自 己 在 鏡 頭 前 無 衫 著 ( 露 股 演 出 ) , 人 家 見 我 番 書 仔 , 又 第 一 套 就 這 樣 搏 , 便 專 斟 我 三 級 片 , 我 抗 拒 , 不 是 懶 矜 貴 , 人 有 底 線 , 錯 一 次 不 代 表 要 錯 下 去 。
於 是 我 總 被 找 去 演 壞 蛋 、 蠱 惑 仔 , 那 段 時 間 香 港 似 乎 特 別 需 要 這 類 角 色 , 要 極 唔 完 , 我 卻 夠 了 , 市 道 也 愈 來 愈 差 。 最 心 灰 意 冷 的 日 子 , 我 做 過 半 年 傳 銷 濾 水 器 , 就 是 要 侵 蝕 一 切 親 戚 朋 友 那 種 工 作 。
它 有 個 好 處 , 令 你 忽 然 清 楚 自 己 的 人 際 關 係 網 。 有 些 以 為 一 定 會 幫 你 的 , 原 來 不 是 ; 有 些 相 反 — — 一 個 濾 水 器 便 過 濾 出 來 。
我 不 認 為 做 傳 銷 委 屈 , 一 向 不 當 自 己 是 明 星 , 我 只 是 演 員 , 演 員 是 一 份 工 作 , 也 會 失 業 , 傳 銷 便 是 另 一 份 工 作 。
但 正 如 好 朋 友 面 對 被 我 hard sell 時 會 說 : 「 不 要 戴 面 具 講 這 些 說 話 了 , 做 回 你 真 正 喜 歡 的 工 作 吧 。 」 命 運 好 得 意 , 一 心 轉 行 時 , 忽 然 又 來 機 會 , 經 理 人 許 愿 叫 我 簽 無 。
我 帶 兩 個 心 態 進 去 : 一 、 想 提 升 能 力 , 怎 樣 提 升 呢 ? 就 是 要 不 停 有 得 做 , 在 電 視 台 , 工 作 密 度 一 定 夠 喘 不 過 氣 ; 二 、 想 更 多 人 識 得 我 — — 講 真 , 我 自 覺 能 力 不 止 於 此 , 是 , 我 有 點 不 忿 氣 。

陳 豪 留 學 外 國 , 閒 時 愛 蒲 愛 滑 浪 , 帶 點 少 爺 氣 , 總 覺 得 他 不 用 為 錢 愁 — — 陳 豪 說 , 那 是 從 前 的 事 。
爸 爸 是 西 醫 , 在 我 十 二 歲 時 過 身 了 。 媽 媽 是 中 醫 , 帶 我 和 兩 個 哥 哥 去 澳 洲 開 始 新 生 活 , 生 活 還 算 中 等 。
滑 浪 不 代 表 富 貴 , 滑 水 才 富 貴 , 因 為 要 有 快 艇 拉 。 我 滑 浪 總 是 徒 手 划 出 海 才 有 得 滑 。
收 入 , 現 在 仍 追 不 回 在 電 影 最 搵 錢 的 日 子 , 做 電 視 令 我 更 加 了 解 錢 的 價 值 , 因 為 反 正 已 不 多 , 更 加 要 想 清 楚 。 以 前 不 自 覺 , 現 在 才 醒 起 , 有 些 做 法 的 確 奢 侈 — — 那 時 興 到 便 駕 車 上 山 頂 飲 杯 咖 啡 , 然 後 去 鯉 魚 門 食 海 鮮 , 再 去 蘭 桂 坊 只 為 吃 個 dessert ( 甜 品 ) , 還 多 數 請 客 , 加 加 埋 埋 幾 個 鐘 已 經 幾 千 蚊 。
我 不 是 不 enjoy , 我 也 開 心 自 己 enjoy 過 , 但 , 是 時 候 開 始 另 一 種 生 活 方 式 了 , 不 算 質 素 倒 退 , 是 我 見 所 有 成 功 人 士 都 不 會 這 樣 年 少 輕 狂 的 過 一 生 。

陳 豪 沒 有 就 此 與 今 天 的 女 model 搭 上 得 喋 喋 不 休 。 等 候 佈 燈 埋 位 的 時 間 , 空 氣 有 點 冷 清 。
陳 豪 想 到 什 麼 正 想 向 女 model 搭 訕 , 冷 不 防 記 者 同 一 刻 想 起 問 他 : 「 很 有 女 人 緣 嗎 ? 」
他 笑 得 彎 腰 說 : 「 你 都 見 我 這 麼 久 才 有 一 句 和 人 家 溝 通 溝 通 啦 , 有 什 麼 女 人 緣 , 都 給 你 們 講 散 了 。 」
是 記 者 錯 , 沒 有 讓 陳 豪 展 示 溝 通 的 能 耐 。 外 號 「 花 旦 殺 手 」 的 他 , 以 跟 郭 羨 妮 和 陳 慧 珊 傳 出 戀 聞 而 得 名 。 在 之 前 的 訪 問 , 陳 豪 總 抬 出 「 已 有 女 朋 友 」 來 擋 駕 ; 今 次 , 連 這 句 也 不 提 了 , 是 真 的 「 有 」 吧 ?
我 蒲 得 早 , 要 玩 都 玩 夠 了 , 在 布 里 斯 本 、 黃 金 海 岸 蒲 沙 灘 做 beach boy 或 者 去 跳 舞 , 識 女 仔 , 真 的 無 難 度 , 溝 通 。
有 沒 有 計 過 有 幾 個 女 朋 友 ? 有 計 過 , 有 限 數 。
都 是 以 前 的 事 , 是 不 知 試 過 幾 多 次 , 人 在 舞 池 最 high 的 時 候 , 會 好 像 有 把 聲 音 在 問 : 「 知 唔 知 自 己 做 緊 乜 ? 」
原 來 , 我 真 係 唔 知 。
感 情 , 不 說 了 ; 可 以 說 的 是 , 我 只 是 緋 聞 中 的 花 旦 殺 手 , 不 是 真 實 中 的 花 旦 殺 手 。

本 文 的 四 個 小 標 題 , 翻 過 來 讀 便 是 酒 色 財 氣 。 次 序 可 以 掉 轉 , 正 如 真 實 的 人 生 也 不 能 只 看 一 面 。 陳 豪 原 來 不 太 飲 得 , 幾 杯 便 面 紅 ; 煙 , 更 加 少 食 了 。
記 者 記 得 , 在 《 洛 神 》 飾 演 他 乖 乖 弟 弟 的 馬 浚 偉 反 而 煙 不 離 手 , 酒 色 財 氣 的 曹 丕 如 此 說 — —
上 次 換 車 , 車 行 職 員 對 我 說 : 「 你 做 《 妙 手 仁 心 Ⅱ 》 那 個 醫 生 , 真 講 出 男 人 心 聲 , 你 撇 女 仔 時 會 話 : 『 我 撇 你 就 好 似 切 走 粒 腫 瘤 咁 。 』 衰 得 又 幾 痛 快 。 」
有 人 記 得 你 總 是 好 事 , 就 算 只 記 得 你 壞 。

愛 上 殺 手

蒲 慣 的 男 人 總 遇 過 或 幻 想 過 — — 忽 然 被 女 人 從 後 掩 眼 睛 問 : 「 你 估 我 係 邊 個 ? 」
奇 怪 , 換 男 人 倒 很 少 這 樣 做 。 是 不 是 女 人 潛 意 識 有 點 又 怕 又 愛 男 人 不 止 她 一 個 ?
陳 豪 遇 過 嗎 ?
女 model 應 我 們 要 求 照 做 , 陳 豪 嘆 氣 說 : 「 莫 講 遮 眼 ; 蒲 得 天 昏 地 暗 時 , 對 口 對 面 就 是 叫 不 出 她 名 字 我 都 試 過 啦 , 真 大 鑊 。 」
大 鑊 嗎 ? 正 如 成 功 人 士 訴 苦 只 懂 賺 錢 不 懂 享 用 , 偶 像 明 星 呻 fans 熱 情 吃 不 消 , 同 樣 大 鑊 到 你 和 我 恨 不 來 。
難 怪 陳 豪 笑 了 。 他 說 , 當 遇 上 類 似 尷 尬 場 面 , 他 都 會 這 樣 故 作 神 秘 笑 住 先 。 攝 影 師 按 下 快 門 , 記 錄 殘 留 年 少 輕 狂 的 一 瞥 。

撰 文 : 余 家 強 攝 影 : 梁 炳 權 協 力 : 陳 嘉 寶 、 伍 淑 嫻
髮 型 : Keith Wong / Hair Sixtyone 化 妝 : Jacko Lee / T. LeClerc
模 特 兒 : Christina Hao / Elite 服 裝 提 供 : Lane Crawford 、 agnes b.

2 thoughts on “月曆男郎 陳豪

  1. Pingback: 金枝慾孽貳 人物專訪特輯 | People42

  2. Pingback: 金枝慾孽貳 | People42

Leave a Reply

