小生

留言集 同一階梯下 吳卓羲

Jun 17, 2005
電 視 台 的 小 生 花 旦 , 無 一 不 在 凡 塵 中 拾 級 而 上 , 希 望 有 朝 一 日 做 到 天 上 明 星 。
與 吳 卓 羲 同 一 階 梯 下 的 , 有 林 峰 、 陳 鍵 鋒 、 黃 宗 澤 、 馬 國 明 等 , 誰 上 得 多 , 誰 剛 起 步 , 應 該 可 以 由 新 聞 多 少 來 判 斷 。
這 期 , 吳 卓 羲 最 多 。 先 是 「 」 與 楊 怡 濕 吻 , 隨 後 又 被 踢 爆 背 景 複 雜 讀 書 渣 , 更 要 改 名 避 難 。


討 好 外 形 , 吳 卓 羲 有 ; 亦 正 亦 邪 的 過 去 , 他 也 有 。 如 果 男 人 不 壞 女 人 不 愛 是 個 定 律 , 吳 卓 羲 肯 定 有 當 紅 的 條 件 。 至 少 , 他 比 滿 口 耶 穌 的 陳 鍵 鋒 有 趣 , 也 比 含 銀 匙 的 林 峰 有 血 有 淚 。
吳 卓 羲 倒 不 以 為 然 。 「 紅 ? 未 算 , 如 果 以 樓 梯 來 計 , 十 級 我 只 行 了 四 級 , 剛 起 步 , 一 半 未 夠 。 」
本 是 大 方 得 體 的 答 案 , 吳 卓 羲 突 然 想 起 遺 漏 了 甚 麼 , 又 補 充 : 「 呀 , 應 該 是 四 級 半 , 因 為 剛 出 了 唱 片 , 我 都 有 一 首 歌 。 」
大 有 暫 時 領 先 的 意 味 。
計 我 話 , 那 半 級 , 應 該 是 屬 於 那 條 的 … …

發 言 權

早 前 , 有 報 道 指 吳 卓 羲 虛 報 中 學 資 歷 , 踢 爆 他 成 績 差 , 屬 「 壞 分 子 」 一 名 。 更 有 指 他 在 九 四 年 十 二 月 , 於 一 宗 三 死 兩 傷 嚴 重 交 通 意 外 後 大 難 不 死 , 隨 即 改 名 轉 運 。
要 吳 卓 羲 回 應 報 道 , 顯 然 有 點 尷 尬 。 怎 會 不 尷 尬 呢 ? 二 十 五 歲 電 視 台 當 紮 小 生 , 事 業 正 穩 步 上 揚 , 這 個 時 候 被 揭 瘡 疤 , 只 可 說 句 : 「 人 怕 出 名 豬 怕 肥 」 。
「 之 前 在 報 紙 已 經 回 應 了 , 實 在 不 想 再 說 甚 麼 , 不 錯 我 在 十 年 前 是 發 生 過 車 禍 , 我 們 五 個 人 當 中 死 了 三 人 , 我 好 彩 只 是 輕 傷 , 但 此 事 在 我 心 中 留 下 永 不 磨 滅 的 烙 印 , 不 是 傳 媒 拿 出 來 講 , 我 實 在 不 想 再 想 起 。 至 於 改 名 , 是 家 人 的 意 思 , 可 能 大 家 都 想 我 忘 記 過 去 , 有 個 新 開 始 。
「 一 直 以 來 很 少 回 應 或 澄 清 , 不 是 怕 甚 麼 , 而 是 覺 得 以 自 己 目 前 來 說 , 應 該 少 說 話 多 做 事 , 我 希 望 觀 眾 記 得 我 的 戲 , 多 過 我 的 新 聞 。 有 了 工 作 表 現 , 才 有 發 言 權 。 」

為 兩 餐
吳 卓 羲 也 承 認 , 中 學 成 績 麻 麻 , 逃 學 是 等 閒 事 , 但 強 調 自 己 「 有 分 寸 」 , 每 晚 必 定 回 家 睡 。 讀 完 中 三 後 , 他 曾 任 職 清 潔 工 人 及 船 務 文 員 , 車 禍 之 後 在 「 油 麻 地 香 港 舞 蹈 學 院 」 學 跳 舞 , 十 八 歲 投 考 無 舞 蹈 藝 員 。 那 年 開 學 的 頭 一 天 , 鄰 班 藝 員 訓 練 班 同 學 也 一 起 影 大 合 照 , 吳 卓 羲 認 識 了 林 峰 。
「 我 當 初 沒 有 考 藝 員 訓 練 班 , 是 因 為 從 來 沒 想 過 當 明 星 。 那 時 我 只 喜 歡 跳 舞 , 基 本 上 沒 有 任 何 明 星 夢 。 」
做 了 兩 年 舞 蹈 藝 員 後 , 九 九 年 被 古 天 樂 推 薦 , 轉 為 演 員 。
「 一 個 理 由 , 只 為 搵 食 。 做 舞 蹈 藝 員 , 最 叻 做 到 排 舞 師 , 但 總 不 能 跳 到 五 十 歲 吧 , 骨 頭 都 脆 啦 ! 但 做 演 員 不 同 , 幾 老 都 有 得 做 。 況 且 做 舞 蹈 藝 員 月 薪 六 千 , 演 員 就 有 九 千 , 每 個 月 多 三 千 , 係 咪 開 心 先 ? 我 好 實 際 , 無 理 由 唔 轉 。
「 最 初 都 沒 想 過 自 己 會 做 男 主 角 , 我 份 人 易 滿 足 , 求 其 有 個 閒 角 撈 下 , 搵 到 食 已 經 好 開 心 。 當 時 重 諗 , 多 了 人 認 識 之 後 , 可 能 有 多 些 機 會 影 相 賺 外 塊 , 我 見 那 些 model , 四 小 時 收 八 百 , 拍 廣 告 又 有 三 、 四 千 , 幾 羨 慕 。 」
我 告 訴 吳 卓 羲 , 四 小 時 收 八 百 , 不 錯 是 專 業 model 的 價 錢 , 但 一 般 藝 人 拍 照 , 是 不 會 有 錢 的 。 他 瞪 大 眼 睛 , 「 啊 ! 」 了 一 聲 , 「 , 乜 原 來 無 ! 」 才 恍 然 大 悟 。 當 然 , 那 些 有 主 辦 商 邀 請 的 商 場 show , 又 是 另 計 。 吳 卓 羲 近 年 便 頻 頻 出 show , 密 食 當 三 番 。
「 收 入 都 有 以 前 幾 倍 , 叫 做 ok 啦 , 但 仲 未 夠 。 我 雖 然 沒 有 甚 麼 家 庭 負 擔 , 但 廿 幾 歲 人 , 父 母 從 來 沒 出 聲 問 我 要 家 用 , 但 作 為 家 中 唯 一 男 仔 , 家 姐 又 嫁 了 , 我 會 負 擔 部 分 支 出 。 」
英 雄 應 該 莫 問 出 處 , 吳 卓 羲 可 能 有 個 複 雜 背 景 , 但 也 同 樣 可 以 有 個 感 情 融 洽 的 家 庭 。
「 爸 爸 是 做 運 輸 的 , 仍 未 退 休 , 我 好 希 望 快 些 賺 夠 錢 , 讓 他 可 以 退 下 來 。 媽 媽 是 家 庭 主 婦 , 每 晚 無 論 我 幾 夜 回 家 , 必 定 有 碗 熱 騰 騰 的 湯 放 在 我 面 前 。 同 家 姐 由 細 打 交 打 到 大 , 跟 她 說 話 最 粗 粗 魯 魯 , 但 感 情 最 好 。 她 最 近 生 了 個 女 , 但 我 實 在 沒 有 時 間 陪 她 玩 , 眨 下 眼 , 已 歲 半 了 。
「 這 幾 年 , 無 論 我 想 做 甚 麼 , 他 們 都 支 持 , 現 在 只 希 望 快 些 有 表 現 , 做 一 番 成 績 給 他 們 看 。 」

《 英 雄 . 刀 . 少 年 》 是 吳 卓 羲 ( 右 ) 第 一 套 擔 正 男 主 角 的 電 視 劇 , 夥 拍 劉 松 仁 , 他 說 : 「 驚 到 完 全 唔 知 發 生 乜 事 ! 」

與 林 峰 相 識 超 過 八 年 , 是 圈 中 老 死 。

在 《 學 警 雄 心 》 中 與 楊 怡 被 指 戲 假 情 真 , 一 場 激 吻 戲 「 」 光 閃 閃 , 他 說 : 「 總 之 我 無 『 隊 』 條 入 去 ! 」

幸 運 兒
吳 卓 羲 幸 運 、 上 位 快 , 快 得 連 他 自 己 也 難 以 置 信 。 很 多 電 視 台 小 生 , 起 碼 要 做 三 、 五 年 「 路 人 甲 」 , 才 漸 漸 捱 出 頭 。 吳 卓 羲 由 舞 蹈 藝 員 轉 為 藝 員 , 第 一 套 參 演 劇 集 《 烈 火 雄 心 Ⅱ 》 , 飾 歐 錦 棠 其 中 一 個 師 弟 , 先 前 在 晚 上 十 二 時 半 便 重 播 過 。 戲 份 雖 不 多 , 但 三 兩 句 對 白 總 有 , 不 明 就 的 話 , 還 以 為 他 已 捱 了 好 幾 年 。
近 年 被 封 為 「 新 五 虎 」 , 同 輩 的 陳 鍵 鋒 、 林 峰 在 訪 問 有 提 過 他 , 知 己 知 彼 。 前 輩 如 苗 僑 偉 也 有 提 起 他 , 後 生 可 畏 。
「 『 新 五 虎 』 , 其 實 只 是 一 個 『 朵 』 , 每 年 總 有 幾 個 人 跑 出 , 想 當 年 古 天 樂 、 古 巨 基 、 吳 家 樂 也 試 過 。 但 如 果 講 到 勁 , 『 舊 五 虎 』 勁 好 多 , 個 個 獨 當 一 面 , 我 拍 馬 追 唔 上 。
「 我 不 覺 得 自 己 是 率 先 跑 出 那 個 , 林 峰 做 《 雲 海 玉 弓 緣 》 時 , 我 也 試 過 企 後 面 做 卒 仔 , 為 他 放 煙 , 只 是 觀 眾 不 記 得 而 已 。 做 男 新 人 是 有 好 處 , 機 會 比 較 平 均 , 今 日 你 做 完 男 主 角 , 下 次 到 我 , 起 碼 沒 有 那 麼 多 是 非 , 不 用 像 女 藝 人 般 爭 風 呷 醋 。 」
要 吳 卓 羲 比 較 與 其 他 新 人 的 優 點 缺 點 , 他 小 心 翼 翼 。
「 個 個 都 有 優 點 , 一 個 吳 卓 羲 無 可 能 拍 晒 所 有 錄 影 廠 , 我 們 並 駕 齊 驅 … … 如 果 一 定 要 說 我 的 強 項 , 我 跳 舞 出 身 , 身 手 比 較 好 , 拍 古 裝 戲 擺 功 架 時 特 別 有 自 信 。
「 紅 ? 還 差 好 遠 好 遠 , 劉 德 華 梁 朝 偉 走 出 街 有 人 尖 叫 才 算 紅 , 現 在 我 只 叫 上 緊 位 , 但 未 上 到 。 好 彩 是 有 人 叫 得 出 我 個 名 , 而 且 沒 有 叫 錯 。
「 當 然 最 希 望 做 劉 德 華 , 基 本 上 現 時 所 有 新 一 輩 藝 人 都 以 他 為 目 標 , 講 佢 個 名 一 定 無 死 ! 」

吳 卓 羲 ( 中 ) 最 近 與 鄭 嘉 穎 、 陳 豪 、 陳 奕 迅 、 鄭 伊 健 ( 左 至 右 ) 等 推 出 唱 片 《 男 人 魅 》 , 有 一 首 歌 的 他 , 已 喜 上 眉 梢 。

「 新 五 虎 」 之 後 又 有 「 奧 運 六 子 」 , 所 有 稱 號 , 不 過 噱 頭 而 已 。 後 排 左 至 右 : 馬 國 明 、 黃 宗 澤 、 陳 鍵 鋒 、 黎 諾 懿 、 ( 前 排 左 至 右 ) 林 峰 、 吳 卓 羲 。

一 個 人

很 政 治 正 確 。 如 果 不 是 有 那 幾 單 負 面 新 聞 影 響 , 的 確 會 覺 得 吳 卓 羲 幾 好 仔 。 以 一 個 男 人 來 說 , 他 的 聲 線 算 小 , 談 吐 不 慍 不 火 , 才 二 十 五 歲 , 已 完 全 沒 有 年 輕 人 的 輕 佻 浮 躁 , 說 話 成 熟 , 但 又 未 至 於 老 練 。 但 怎 麼 說 呢 , 吳 卓 羲 的 眉 頭 老 是 鎖 , 永 遠 打 不 開 , 拍 照 要 酷 , 自 能 理 解 , 但 說 話 也 如 是 , 就 叫 人 摸 不 頭 腦 。
他 聽 了 我 這 樣 形 容 之 後 , 點 點 頭 , 笑 一 笑 , 「 孤 獨 命 , 我 係 咁 !
「 我 很 喜 歡 一 個 人 遊 車 河 、 曬 太 陽 、 上 網 、 養 金 魚 、 剪 古 樹 — — 盆 栽 那 種 。 我 非 常 享 受 一 個 人 生 活 , 我 會 享 受 那 種 孤 獨 感 。
「 你 可 以 說 我 很 適 合 娛 樂 圈 , 因 為 已 作 好 準 備 『 犧 牲 』 , 娛 樂 圈 一 向 沒 有 私 隱 , 但 我 從 事 以 上 嗜 好 , 就 有 個 人 空 間 。 要 紅 一 定 要 犧 牲 , 食 得 鹹 魚 抵 得 渴 。 我 預 了 無 自 由 , 預 了 有 大 眼 袋 , 預 了 要 循 規 蹈 矩 , 搵 到 錢 改 善 生 活 , 自 然 要 付 出 代 價 。 其 實 做 藝 人 , 不 過 是 講 習 慣 , 我 相 信 今 天 你 叫 劉 德 華 去 disco , 他 也 未 必 鍾 意 。
「 拍 拖 是 無 可 能 了 , 反 正 我 暫 時 也 不 想 。 我 是 個 幾 難 相 處 的 人 , 要 做 我 女 朋 友 幾 辛 苦 , 我 希 望 她 識 做 , 在 我 煩 惱 時 不 要 騷 擾 我 , 在 我 心 情 好 時 又 懂 得 陪 我 剪 樹 , 默 默 支 持 我 … … 」
嘩 , 好 難 !
「 但 我 從 來 無 話 過 要 佢 靚 ! 」
兩 小 時 零 十 五 分 後 , 終 於 體 會 到 吳 卓 羲 比 較 佻 皮 的 一 面 。

吳 兆 棠 vs 吳 卓 義
吳 卓 羲 原 名 吳 兆 棠 , 在 那 次 車 禍 後 改 了 。 也 好 , 起 碼 有 點 時 代 感 。 不 過 , 未 必 代 表 user-friendly 。
這 天 在 調 景 嶺 山 頭 拍 攝 期 間 , 吳 卓 羲 吸 引 了 幾 位 在 引 水 道 以 山 水 洗 衫 的 師 奶 圍 觀 。
其 中 一 位 如 蜜 蜂 嬲 蜜 糖 , 鑲 兩 隻 金 牙 的 口 吐 出 幾 個 字 : 「 柱 ( 佢 ) 咪 係 『 學 剪 』 ( 警 ) 個 ban ( 班 ) 長 — — 胡 ( 吳 ) 卓 義 ! 」
旁 人 都 笑 到 肚 痛 , 吳 卓 羲 的 面 色 , 則 一 陣 青 一 陣 白 。
唔 怕 生 壞 命 , 最 怕 改 壞 名 。 重 複 一 次 , 吳 卓 羲 , 音 希 。
其 實 , 吳 卓 羲 應 該 慶 幸 那 位 師 奶 唔 識 讀 , 否 則 , 後 果 可 能 更 不 堪 設 想 … …

師 奶 用 山 水 洗 衫 , 吳 卓 羲 看 後 笑 不 攏 嘴 。

撰 文 : 林 蕾 攝 影 : 梁 幹 持 協 力 : 黃 家 邦
化 妝 : Ian 髮 型 : May 服 裝 : agnes.b
電 腦 效 果 : 辛 文 傑

Clipped from: http://bbs.ent.163.com/bbs/tvb/144308,3.html

Leave a Reply

